Cognitieve gedragstherapie
Bij cognitieve gedragstherapie staat de invloed die het denken uitoefent op het gevoelsleven centraal.
Wie belangrijke zaken steeds vanuit een negatief standpunt bekijkt, heeft meer kans om somber, geïrriteerd of angstig te worden.
In de cognitieve gedragstherapie leert de cliënt te onderzoeken of die negatieve manier van denken wel terecht is en deze te doorbreken.
Vaak ontdekt de cliënt dat zijn negatieve gedachten niet altijd kloppen. Waar dat relevant is zoeken we naar meer positieve standpunten en gedachten. We maken daarbij gebruik van oefeningen en thuisopdrachten via o.a. Ehealth.
Meer over Ypse

Quotes
Deelnemer preventie STARR cursus:
“Ik heb gebruik mogen maken van het aanbod van Ypse voor een online STARR training. Deze training heeft mij veel verder geholpen met de negatieve gedachtes die op dat moment door mijn hoofd speelde. Ik ga het leven een stuk positiever tegemoet.”
Deelnemer KOPP/KOV Volwassenen cursus:
“Beide medewerksters van Ypse waren erg professioneel, kwamen afspraken na en zijn oprecht betrokken bij hun cliënten. Ik heb gebruik gemaakt van de KOPP/KOV groep voor volwassenen omdat ik kind ben van verslaafden. Erg informatief, interessant en helpend.”


Contact Ypse
Hoofdlocatie:
Gezondheidscentrum West
Kooikersweg 203 E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch
Locatie Bethaniestraat:
Bethaniestraat 2
5211 LJ ‘s-Hertogenbosch
Locatie San Salvatorkerk:
Gezondheidscentrum Orthen
Schaarhuisstraat 14
5231 PV ‘s-Hertogenbosch
Locatie Cuijk:
Spinding 13, 5431 SN Cuijk
Locatie Oss:
Gezondheidslaan 65, 5342 JW Oss
Locatie Uden:
Loopkantstraat 25, 5405 AC Uden
Ypse heeft vanaf nu ook avondpoli op maandag, dinsdag en woensdag. Let op! Wij zijn dan niet telefonisch bereikbaar.
Telefoon 073 – 22 000 44
Fax 073 – 22 000 45
E-mail info@ypse.nl
Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Met uitzondering van feestdagen.
Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.
Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

Crisiskaart
Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas.
Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden.
Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz.
U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.