Afnemen vragenlijsten

Ypse werkt voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en behandeling. Om de kwaliteit van zorg te vergroten, vragen wij u gedurende de behandeling een aantal vragenlijsten in te vullen.

Screening

Voorafgaand aan de intake vragen wij u om in onze beveiligde omgeving een screening in te vullen. Middels de screening wordt een eerste indicatie gegeven voor de zorgzwaarte en de soort behandeling dat past bij uw situatie. Uw behandelaar bekijkt de resultaten van de screeningslijst voorafgaand aan het eerste gesprek. De uitkomsten van de screening ondersteunen u en de behandelaar bij het opstellen van het behandelplan.

Routine Outcome Monitoring (ROM)

Om te onderzoeken of uw behandeling het gewenste resultaat heeft, vragen we u een vragenlijsten in te vullen voor, eventueel tijdens en na uw behandeling. Met de antwoorden op de vragen brengen we uw klachten, zorgbehoefte en het resultaat van uw behandeling in beeld. De resultaten worden aan het eind van het traject met u besproken.

U krijgt vragen over 
• welke klachten u hebt; 
• de ernst van uw problemen; 
• uw dagelijks functioneren; 
• de kwaliteit van leven; 
• uw tevredenheid over de behandeling

De eerste meting 
De eerste meting is bedoeld om uw klachten, functioneren, zorgbehoefte en de manier waarop u omgaat met uw klachten in kaart te brengen. De uitkomsten van deze eerste meting worden met u besproken en helpen bij de keuze voor uw behandeling.

Vervolgmeting(en)
Met de vervolgmetingen worden veranderingen in de aard en omvang van uw klachten en functioneren vastgesteld. In de meeste gevallen betreft dit een eindmeting bij het afsluiten van het traject. Bij intensievere trajecten wordt er halverwege uw behandeling een tussenmeting uitgevoerd. Door de resultaten van vervolgmetingen met u te bespreken en met eerdere vragenlijsten te vergelijken, krijgen u en uw behandelaar inzicht in uw klachtenbeeld en het resultaat van de behandeling.

U vult de vragenlijsten in principe in op de locatie van Ypse. Indien dit niet mogelijk is kunt u de vragenlijst thuis digitaal invullen. U ontvangt van uw behandelaar per mail inloggegevens waarmee u kunt inloggen. Na het invullen van de vragenlijsten worden de antwoorden opgeslagen in uw afgeschermde persoonlijk dossier.

Wat gebeurt er met mijn gegevens? 
De antwoorden voegen we toe aan uw persoonlijk dossier. Het dossier is beveiligd volgens privacywetgeving. Alleen uw behandelaar en andere betrokken hulpverleners van Ypse hebben toegang tot deze gegevens.

In uw behandelplan geeft u expliciet toestemming de uitkomsten van de ROM-meting anoniem te gebruiken voor kwaliteitsdoeleinden. U heeft ook de mogelijkheid dit te weigeren. Ypse levert geanonimiseerd (conform AVG-wetgeving) gegevens aan, aan een onafhankelijke partij die deze gegevens verwerkt.

Consumer Quality index (CQi)

De CQi wordt gebruikt om binnen Ypse in kaart te brengen op welke punten u goede ervaringen heeft en waar nog verbetering mogelijk is. Door middel van het beantwoorden van een aantal vragen aan het eind van uw behandeling helpt u ons de zorg verbeteren.

Meer over Ypse

Ypse Quotes

Quotes


Deelnemer preventie STARR cursus:
“Ik heb gebruik mogen maken van het aanbod van Ypse voor een online STARR training. Deze training heeft mij veel verder geholpen met de negatieve gedachtes die op dat moment door mijn hoofd speelde. Ik ga het leven een stuk positiever tegemoet.”

Deelnemer KOPP/KOV Volwassenen cursus:
“Beide medewerksters van Ypse waren erg professioneel, kwamen afspraken na en zijn oprecht betrokken bij hun cliënten. Ik heb gebruik gemaakt van de KOPP/KOV groep voor volwassenen omdat ik kind ben van verslaafden. Erg informatief, interessant en helpend.”

ypse-folders-en-telefoon_default

Contact Ypse

Hoofdlocatie:
Gezondheidscentrum West
Kooikersweg 203 E
5223 KE ‘s-Hertogenbosch

Locatie Bethaniestraat:
Bethaniestraat 2
5211 LJ ‘s-Hertogenbosch

Locatie San Salvatorkerk:
Gezondheidscentrum Orthen
Schaarhuisstraat 14
5231 PV ‘s-Hertogenbosch

Locatie Cuijk:
Spinding 13, 5431 SN Cuijk

Locatie Oss:
Gezondheidslaan 65, 5342 JW Oss

Locatie Uden:
Loopkantstraat 25, 5405 AC Uden

Ypse heeft vanaf nu ook avondpoli op maandag, dinsdag en woensdag. Let op! Wij zijn dan niet telefonisch bereikbaar.

Telefoon  073 – 22 000 44
Fax           073 – 22 000 45
E-mail      info@ypse.nl

Ypse is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren. Met uitzondering van feestdagen.

Buiten kantooruren kunt u, in het geval van crisis, contact opnemen met uw huisarts of de huisartsenpost.

Voor niet dringende zaken kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen.

crisiskaart_default

Crisiskaart

Een crisiskaart is een klein persoonlijk document ter grote van een bankpas.
Op de kaart staat kort beschreven hoe men een crisis bij u kan herkennen en wie er gewaarschuwd moet worden.

Ook kan er aangeven worden welke medicijnen u goed helpen bij een crisis, wie bijvoorbeeld uw huisdier verzorgt als u daar zelf niet toe in staat bent, wie er zorgt voor betaling van uw vaste lasten tijdens een opname, enz.

U bepaalt zelf hoeveel informatie er op de kaart komt te staan.